Monografija Jasenke Bulj presjek je 35. – godišnjega rada slikarice proširenog fotografijom i videoradovima. Uvodni tekst Mladenke Šolman prati, analizira i ocjenjuje razvojnu liniju djela Jasenke Bulj slijedom ključnih etapa i primjernih radova. Uz uvodni esej i reprodukcije izabranih djela knjiga sadrži i opširnu biografiju (s fotografskim prilozima), katalog prezentiranih djela, biografiju i prijevod na engleski jezik, što ukupno čini oko 150 stranica teksta, 152 ilustracije u boji i brojne bilješke. Slikarstvo Jasenke Bulj posjeduje razvojnu dosljednost i uvjerljivu osobnost jezika i tema. Rezultat su osviještene pozicije i spontane izvedbe. Polazeći od scena interijera, egzistencijalnih tema, pejzažnih uvida i ekoloških refleksija, od slikarstva, fotografije do video radova, autorica je širokim obuhvatom tema, razina i medija superiorno izrazila odnos čovjeka, prirode i suvremene stvarnosti radovima jedinstvene organizacije direktnog apostrofiranja suštine. Monografska obrada djela Jasenke Bulj u interpretaciji vrsne kritičarke i dugogodišnje kustosice Moderne galerije u Zagrebu Mladenke Šolman započinje naizgled jednostavnim navodom o počecima autoričina rada u vrijeme studija na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Ova se odluka daljnjim čitanjem monografskog teksta pokazuje kao logična, jer se mnogi likovni elementi koje Jasenka Bulj koristi u svom radu, kao i specifična estetika, kontinuiraju tijekom godina, a njihove izvore pronalazimo upravo u formativnom razdoblju.Rafiniran rukopis i meditativne scene čine njezin opus prepoznatljvim, unatoč okolnoj “buci” i često agresivnoj smjeni tendencija, koja zbog toga djeluje aktivnijom i zanimljivijom nego što u stvari jest. U takvoj konstelaciji Jasenka Bulj ostaje dosljednja svojim interesima koje je zarana prepoznala i opisala upravo Mladenka Šolman – interijerne scene uvijek će biti obogaćene detaljima iz “vanjskog svijeta”, pozorno komponiranim površinama i mrljama zelenog impasta, na primjer, čime će vješto povezati svoju intimu i vanjski svijet koji neminovno zahvaća pogledom.Iz recenzije dr. sc. Sandra Križić Roban, znanstvene savjetnice, Institut za povijest umjetnosti O autoriciMladenka Šolman hrvatska je povjesničarka umjetnosti (Split, 28. XII. 1933). Diplomirala 1961. na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Kao muzejska savjetnica u Modernoj galeriji u Zagrebu (1970–2000) vodila zbirku hrvatskog slikarstva prve polovice XX. st. Istražuje modernu i suvremenu hrvatsku umjetnost. Od 1963. objavljuje kritike i osvrte u stručnim i dnevnim časopisima. Autorica je više retrospektivnih i problemskih izložaba te monografija (Branko Ružić, 1977; Ljubomir Stahov, 1982; Boris Dogan, 1985; Zorislav Drempetić Hrčić, 1989; Željko Hegedušić, 1998; Josip Diminić (Vlado Bužanćić, Mladenka Šolman) 2000; Šime Perić, (Tonko Maroević, Mladenka Šolman) 2003; Dražen Trogrlić, 2003; Josip Diminić: Ljepoti je mjesto u Kini (Mladenka Šolman, Zdravko Zima) 2007; i predgovora u katalozima (M. Muljević, I. Šiško, D. Kovačević, I. Oreb, Lj. Perčinlić, Z. Vrkljan).
Stranica: 250
Dimenzije: 22 x 27
Jezik: Zagreb
Pismo: Latinica
Stanje: Nova knjiga
Uvez: Tvrdi
Godina: 2015
Ponedjeljak – Petak: 08:00-20:00
Subota: 09:00-17:00
Kontakt brojevi
+385952018509
+385952018510
+385952018511
Nedjelja i blagdani: 09:00-17:00
Kontakt brojevi
+385952018512