Bijelojaje.hr Blog Auto Moto Na što treba obratiti pozornost pri kupnji motocikla
Na što treba obratiti pozornost pri kupnji motocikla

Na što treba obratiti pozornost pri kupnji motocikla

Početnici bi posebnu pozornost trebali obratiti na performanse i lakoću upravljanja motociklom.

S prvim zrakama sunca u ovoj godini raste želja mnogih ljudi da svoj san o posjedovanju vlastitog motocikla konačno pretvore u stvarnost. Vožnja vlastitim motociklom i danas pruža neopisiv osjećaj slobode; vožnja kroz zavoje, kao i naglo ubrzanje, nevjerojatna je zabava koju treba “doživjeti” u pravom smislu te riječi. Međutim, svatko tko je ikada bio samo na četiri kotača nema pojma o posebnostima motociklizma. Ali prvo je tu pitanje kupnje pravog stroja.

Koji su kriteriji presudni pri kupnji motocikla?

Motocikli su mnogo više specijalizirani nego u automobilskom sektoru za njihovu namjenu. Za razliku od automobila, položaj sjedenja na motociklu obično se ne može promijeniti bez znatnog napora – zbog čega bi željeni stroj trebao zadovoljiti i vaše vlastite anatomske zahtjeve. Naravno, namjena i proračun također igraju ulogu; Posljednje, ali ne manje važno, težina i izvedba također trebaju odgovarati vašim zahtjevima i zakonskom okviru.

Ako već dvije godine imate vozačku dozvolu klase A1, vozačku dozvolu za motocikl klase A2 možete dobiti polaganjem praktičnog ispita. Svatko tko danas nabavi novu dozvolu za motocikl klase A2 u početku je ograničen na 35 KW (48 KS). Za razliku od stare vozačke dozvole, ne možete automatski prijeći na snažniji stroj nakon dvije godine. Kako biste dobili vozačku dozvolu A za upravljanje strojevima s neograničenim učinkom, morate polagati dodatni praktični ispit. Na sljedećem popisu detaljno ćete saznati koji kriteriji se moraju uzeti u obzir pri kupnji motocikla.

Namjena vašeg motocikla određuje vrstu motocikla

Pitanje što želite učiniti s motociklom trebalo bi biti u prvom planu: Koristi li se stroj za terensku vožnju? Je li sport prioritet ili vas vodi strast za putovanjima? Kao što je već spomenuto, motocikli su stručnjaci. Naravno, s Endurom možete putovati i javnim cestama – sve dok imate odgovarajuću prometnu dozvolu. Međutim, budući da teren zahtijeva grub profil gume i veliki razmak od tla, korištenje na zavojitim seoskim cestama nije moguće bez ograničenja.

Prava visina sjedala

Prianjanje guma je ograničeno, a visok razmak od tla također osigurava visoko težište. Osim činjenice da je visina sjedala odgovarajuća, oko 85 cm (cestovni strojevi su oko 75 cm), uspravan položaj sjedenja također osigurava visoku otpornost na vjetar. To ne samo da povećava potrošnju goriva, već je i vožnja većim brzinama od preko 100 km/h zamorna. Sjedeći položaj supersportaša često je naporan.

Skretanje je posebno zabavno kada vozite motocikl

Uzak kut koljena posebno osigurava da se duge vožnje smiju poduzeti samo u iznimnim slučajevima. Osim toga, motori male zapremine – s obujmom od 600 cc često proizvode više od 130 KS – svoju snagu razvijaju samo u rasponima velikih brzina.

Da biste mogli iskoristiti snagu čak i na zavojitim seoskim cestama, morate često mijenjati brzine, što se ne sviđa baš svima. Cruiser je sušta suprotnost: ovom tipu skretanje ne predstavlja nikakav problem, ali kutevi ne bi trebali biti preuski. Fokus je na ležernom stilu vožnje, što je također naglašeno karakteristikama motora. Ove dvocilindrične V motore obično karakterizira veliki obujam u kombinaciji s relativno malom snagom.

Klasična srednja klasa

Osim toga, tu je i klasična srednja klasa ili naked bike, koji razumno zadovoljava sve zahtjeve. Ovi dvokotači jednako su prikladni za brzu vožnju seoskom cestom kao i za dugo putovanje vikendom. Iako obično ne postoje sustavi za prtljagu za supersportaše, ovdje također možete pohraniti svoje potrepštine za putovanje. Konkretno, početnicima koji zapravo još ne žele donijeti odluku dobro je odabrati ovakav motocikl.

Performanse i motor

Bez obzira na vašu vozačku dozvolu, motocikl za početnike ne bi smio imati preveliki obujam i visoke performanse – inače bi vas kao početnika moglo opteretiti upravljanje. Stoga se preporučuju tipični početni strojevi s obujmom od 500 ili 600 cc. Vozila s obujmom od 500 cc obično su dvocilindrični motori; S druge strane, modeli 600 opremljeni su četverocilindričnim motorima s mirnijim radom, ali težim – koji obično mogu postići veće kilometraže od više od 100.000 km. Ako tražite motocikl za početnike koji želite dugoročno zadržati, možete razmisliti i o prigušnici. To znači da se dvokotač u početku može prigušiti na propisanih 35 KW; nakon stjecanja A vozačke dozvole stroj može razviti svoju punu snagu.

Rukovanje

Po želji se mogu zamijeniti i upravljači.

Za upravljanje motociklom odgovorni su različiti čimbenici. Osim težine – strojevi kojima je lako rukovati trebali bi težiti manje od 200 kg – dizajn šasije također je ključan. Supersportski motor obično ima samo kratke ručke, koje zahtijevaju veliku radnu snagu. Naked bicikli i toureri osiguravaju bolje omjere poluga sa širim upravljačem. Ako vam se ne sviđaju standardni upravljači, obično možete ugraditi šire, tzv. superbike upravljače. Upravljanje enduro i supermoto vozilima jednako je dobro: težište je na prednjem kotaču, položaj sjedenja je uspravan, a upravljač širok. Ako ste visoki najmanje 1,80 metara, imat ćete koristi od lakog upravljanja terenskim strojevima. Međutim, to se ne mora nužno odnositi na raskošne putničke enduro motore; Ovdje velika težina znači da su početnici često preopterećeni.

Sigurnost

Sustav protiv blokiranja kotača obavezan je za nove motocikle. Protublokirajući uređaj osigurava sigurnost još više nego u automobilu jer se prednji kotač može spriječiti od proklizavanja čak i u slučaju naglog kočenja. Međutim, svatko tko kupi rabljeni stroj u početnom segmentu često bude bez ABS-a. Ovo nije dobar izbor za manje iskusne vozače, zbog čega je motocikl s ABS-om očito bolji.

Operativni troškovi

Zapremina motora vašeg motocikla ključna je za porez na vozila.

Troškove kupnje željenog stroja obično je lako razumjeti. Ako se suzdržite od kupnje motocikala velikog kapaciteta, troškovi ulaganja obično su podnošljivi. Međutim, postoje razlike u pogledu operativnih troškova. Porez na vozila obračunava se prema obujmu motora vozila na dva kotača. Morate platiti 1,8 eura godišnje za svakih 25 cc. Zaokruženo, to daje 44 eura za 600 ccm, a najmanje 95 eura godišnje za stroj velikog volumena od 1300 cc. Sve u svemu, međutim, troškovi nisu osobito visoki. Isto vrijedi i za osiguranje vozila. Doprinosi se obračunavaju na temelju performansi dvokotača. Sve dok stroj ima najviše 98 KS, bonusi ostaju umjereni čak i za vozače početnike. Samo iznad ove izvedbe morate očekivati visoke nadoplate.

Potrošnja goriva: Pitanje stila vožnje

Operativni troškovi stroja prvenstveno su određeni potrošnjom goriva i istrošenošću guma. Stražnja guma super sportskog automobila spremna je za zamjenu najkasnije nakon 5000 km. Ovisno o tipu i veličini gume, tada se plaća više od 200 eura za promjenu. Gume za tourer jedva da su jeftinije, ali se definitivno mogu koristiti za dvostruko veće udaljenosti. Potrošnja goriva također se značajno razlikuje. Moderni stroj srednje klase s obujmom od 600 ccm može se kretati s manje od 4 litre na 100 km uz umjeren stil vožnje; za putni enduro s više od 1000 ccm treba računati s doplatom od najmanje 2 – 3 litre. Ipak, vaš stil vožnje daleko je važniji od konstrukcije motocikla. Ako vozite sportski stroj na sportski način, možete očekivati dvoznamenkaste brojke potrošnje.

Motocikl bi trebao savršeno odgovarati vašim osobnim potrebama.

Tržište svih proizvođača snažno je u reklamiranju motocikla kao vrhunskog doživljaja slobodnog vremena. Za vas to možda neće uvijek imati važnu ulogu u vašem svakodnevnom životu. Posebnu pažnju treba posvetiti nekim aspektima koji jedva da igraju ulogu kada se površno promatraju. Postoje mnogi strojevi koji nude mogućnost smještaja male prtljage odmah nakon vađenja iz kutije. Ovo nema smisla samo ako motociklom želite obaviti malu kupovinu ili otići na odmor s motociklom. Na svako putovanje morate ponijeti i novčanik, a lakše je pospremiti pametni telefon i bocu pića. Ako ste vani na kiši, ne smijete zanemariti ni zaštitu od vremenskih uvjeta.

Motocikli za žene: Što bi motociklistice trebale uzeti u obzir

Žene su u prosjeku niže i jače od muškaraca. Iz tog razloga visina sjedala igra posebnu ulogu pri odabiru motocikla. Središte gravitacije stroja također bi trebalo biti nisko, što dodatno pojednostavljuje rukovanje i osigurava da je potrebna manja snaga nogu. Mali naked bicikli obično ispunjavaju ove zahtjeve, a rukovanje se može dodatno pojednostaviti.

Kompleti za spuštanje dostupni su za mnoge uobičajene motocikle, s kojima se visina sjedala i težište mogu smanjiti u skladu s propisima. Klupa može biti i tapecirana . Međutim, time se smanjuje samo visina sjedala, ali ne i stvarno težište stroja. Alternativa tome mogu biti i motociklističke čizme na petu, koje mogu nadoknaditi manjak visine. Prednost je u tome što možete bez puno napora postići siguran položaj nakon zaustavljanja. Ako samo nožnim prstima dosežete tlo, to naravno nije slučaj.

Zaključak: Kupnja motocikla trebala bi se temeljiti na individualnim kriterijima

Na kraju postaje jasno da ne može postojati univerzalna preporuka za određeni motocikl. Osobito kod motocikla za početnike, moraju se uzeti u obzir različiti zahtjevi, od performansi do dizajna šasije i namjene. Ako želite kupiti dvokotač, trebali biste biti svjesni svojih mogućnosti i točno odrediti koja namjena je u prvom planu. Motocikl za žene treba kupovati posebno prema veličini tijela i treba biti jednostavan za rukovanje. To znači da je vožnja motociklom zabavna čak i za početnike – a strah od nagiba ubrzo ustupa mjesto čistom užitku.

Kupite motocikl sada

Ul. Buzinski krči 1, 10000 Zagreb
Zaprati nas!

Radno vrijeme

Ponedjeljak – Petak: 08:00-20:00

Subota: 09:00-17:00

Kontakt brojevi

+385952018509

+385952018510

+385952018511

Nedjelja i blagdani: 09:00-17:00

Kontakt brojevi

+385952018512

© 2024 Bijelojaje.hr - Sva prava pridržana.